2024-03-26 20:59:50

Projekt SCOOLFOOD

Tijekom drugog polugodišta, početkom veljače u našoj se školi počeo provoditi projekt sCOOLFOOD koji provode voditeljice projekta pedagoginja Valentina Habunek Mrazović i učiteljica Suzana Kućar.

Projekt organizira i financira Nacionalna zaklada za razvoj civilnog društva, a provodi se na Satu razrednika u 3. b razredu.

Ciljevi projekta su upoznavanje učenika s globalnim ciljevima održivog razvoja, uočavanje da su prehrana, poljoprivreda, energija, životni stilovi i smanjenje otpada povezani s okolišem te poticanje timskog rada, zajedničkog učenja i rješavanja problema.

U Modulu 1 koji se do sada provodio učenici su učili što je kvalitetna hrana (hranjiva, čista, dobra i pravedna), što je to Fair Trade ili poštena trgovina, što znači da je hrana ,,pravedna” i sl. Također, naši su učenici naučili čitati etikete proizvoda, uočavati hranjivost i kvalitetu proizvoda prema etiketama te razlikovati kvalitetu proizvoda čitajući etikete.

Zanimljivo je bilo prepoznati oznake i kodove otisnute na jajima prema kojima točno znamo jesu li ta jaja iz kaveznog, podnog ili slobodnog uzgoja.

Mnoge su proizvode učenici na satu kušali i uspoređivali kako bi ih mogli procijeniti te su donosili odlična zapažanja i zaključke. Npr. uočili su da su Bio banane okusom bolje od konvencionalnih banana, ali da se i brže kvare. 100% narančin sok manje je sladak, ali zdraviji od običnog pića naranče ili 50% soka naranče.

Učenicima su naboljeg okusa bile bučine koštice prelivene čokoladom lokalnog OPG proizvođača te energetske pločice istog proizvođača.

Učenici su također učili kako razlikovati i prepoznati lokalnu hranu od hrane koja je došla iz dalekih krajeva te su uočili i osvijestili kojim sve mnogobrojnim prijevoznim sredstvima neke namirnice putuju do nas i kako prelaze dalek put.

Najveću nepravdu učenici su uočili na satu u kojem su spoznali da najmanju zaradu imaju dva kontinenta (Afrika i Južna Amerika) iz kojih dolazi najviše kakaovca i kave, a najveću zaradu imaju Azija, Sjeverna Amerika i Europa upravo zbog toga jer svi nisu pošteno plaćeni za posao koji rade.

To smo zorno predstavili tako da su učenici bili podijeljeni u skupine i svaka je skupina bila jedan kontinent. Skupina Azija je dobila 8 keksa, Sjeverna Amerika 6 keksa, Europa 5 keksa, a Afrika i Južna Amerika svaka po pola keksa…

Distribucija keksa istaknula je distribucijsku razliku i nepravdu između kontinenata.

U projektu su predviđene mnoge zanimljive aktivnosti (dječji fitness, posjet eko imanju, radionica pripreme zdravog doručka, komunikacijska radionica i sl.), a najveća je vrijednost što su učenici aktivni sudionici projekta koji svoja znanja prenose svojim ukućanima te pridonose zdravim navikama u prehrani, kupovanju, održivom razvoju i zdravijem životnom stilu svojih obitelji i zajednice.

Kako je bilo možete vidjeti u fotogaleriji te videozapisima (video 1, video 2, video 3).


III. Osnovna škola Varaždin