eTwinning projekt Meine kleine Welt auf Deutsch uspješno je zaključen nakon osam mjeseci intenzivne međunarodne suradnje učenika i učitelja iz Hrvatske, Grčke, Poljske, Italije i Turske. Projekt je okupio mlade učenike koji uče njemački jezik kao strani jezik i pružio im priliku da kroz zanimljive i kreativne aktivnosti razvijaju sve četiri jezične vještine – slušanje, čitanje, govorenje i pisanje – u kontekstu koji je njima blizak, autentičan i kulturološki raznolik. U projektu su sudjelovali učenici 6. b i 6. c razreda koji njemački jezik uče kao izborni predmet. Projekt je osmislila i vodila koordinatorica Željka Hutinski, učiteljica njemačkog jezika, koja je ujedno bila i osnivačica projekta.
Učenici su se u prvom mjesecu upoznavali s vršnjacima iz partnerskih škola. Gledali su i slušali videoporuke na njemačkom jeziku, izrađivali kratke govorne i pisane biografije, te svoje uratke dijelili putem različitih digitalnih alata. Kroz ove uvodne aktivnosti stvoreni su temelji za daljnju suradnju i međusobno upoznavanje.
U prosincu je projekt obuhvatio blagdanske aktivnosti. Učenici su slušali božićne pjesme na njemačkom jeziku, istraživali božićne recepte i tradicije, te izrađivali digitalne čestitke i božićni rječnik. Pomoću alata Canva kreativno su osmislili vlastite božićne stranice s glazbenim i vizualnim sadržajima. Ujedno su snimili videozapise u kojima su jedni drugima poželjeli sretan Božić.
Tijekom siječnja i veljače učenici su se posvetili temama „Meine Schule“ i „Mein Alltag“. Slušali su govorne snimke svojih partnera o školskom rasporedu, opisu škole i dnevnim rutinama, a zatim su i sami izradili govorne i pisane uratke o svojim školskim danima. Uspoređivali su školske rutine u različitim zemljama i dijelili što im je zajedničko, a što ih razlikuje. Pisali su o svom omiljenom školskom predmetu i izrađivali digitalne prezentacije o svom svakodnevnom životu.
U ožujku i travnju bavili su se raznolikošću kroz teme kao što su poezija, običaji i kritičko promišljanje. Sudjelovali su u online susretu posvećenom Poesietag, gdje su slušali i recitirali njemačke pjesme. Čitali su pjesme i vodiče o tradicijama Uskrsa i Ramazana, te izražavali svoje mišljenje u kratkim pisanim tekstovima. Ove su aktivnosti pridonijele razvoju jezičnog izražavanja, ali i poticale međukulturnu osjetljivost i poštivanje različitosti.
Kroz čitav projekt učenici su se bavili i temom svečanosti i običaja, slušajući i čitajući o poznatim njemačkim blagdanima poput Božića, Uskrsa, Valentinova, a obilježili su i Dan pizze. U kratkim videozapisima dijelili su priče o svojim omiljenim obiteljskim tradicijama i opisivali kako se kod kuće obilježavaju važni datumi.
U svibnju su učenici radili u međunarodnim timovima na završnoj aktivnosti – izradi digitalnih slikopriča. Korištenjem umjetne inteligencije (AI) osmislili su ilustracije i zajednički kreirali priče na njemačkom jeziku koje su objedinili u digitalne knjige.
U lipnju je provedena evaluacija projekta putem online anketa za učenike i učitelje. U rezultatima je jasno vidljivo kako su učenici napredovali u svim jezičnim vještinama, stekli nova znanja o kulturama partnerskih zemalja, razvijali međusobne odnose i unaprijedili svoje digitalne kompetencije kroz suradnički rad.
Kao završni proizvod, učiteljica Željka Hutinski izradila je e-knjigu u kojoj su prikazane sve aktivnosti i rezultati projekta, a služi kao primjer dobre prakse u nastavi njemačkog jezika i međunarodnoj suradnji. E-knjiga je dostupna na poveznici.
Ovim projektom učenici su dokazali da učenje stranog jezika može biti zabavno, korisno i ispunjeno smislom kada je povezano s pravim životom i kada se temelji na suradnji, kreativnosti i otvorenosti prema drugima.
Koordinatorica projekta Željka Hutinski