Učenice 8. b razreda Lorena Črnila i Tara Vugrinec, te Uma Mašić iz 7. b razreda, boravile su s učiteljicama Željkom Hutinski i Ivanom Banek na Erasmus+ mobilnosti u Istanbulu, u Turskoj. Mobilnost se odvijala od 2. do 5. prosinca u osnovnoj školi Dobruca Ortaokulu, a vezana je za projekt „Climate Literacy at schools via STEAM“ u kojoj sudjeluju i učenici i učitelji iz Portugala i Poljske.
Prvi dan domaćini su srdačno dočekali sve sudionike u školi koju polazi više od 700 učenika. U prezentacijama učenika upoznali su Tursku, Istanbul i njihov bogati folklor. Turski učenici izveli su kratki performans posvećen vodi, tlu, biljkama, ledu i samoj planeti Zemlji. U informatičkoj učionici učenici su u programu Scratch dizajnirali igru „Save my World“. Posjetili su gradonačelnika Gaziosmanpasha distrikta kojem škola pripada te se predstavili kao partneri projekta.
Drugi i treći dan bili su rezervirani za upoznavanje bogate baštine Istanbula. Obišli su Galata toranj, aveniju Istiklal na trgu Taksim, palače Yildiz i Dolmabahce u četvrti Besiktas poznate po bogatoj otomanskoj materijalnoj i kulturnoj ostavštini. Naše učenice i same učiteljice bile su oduševljene Plavom džamijom na Sultanahmet trgu na kojoj je i poznata džamija Aja Sofija. U Gulhame parku učenice su imale radionicu prepoznavanja vrsta stabala. Trebale su pronaći turski orah koji se često spominje u turskim narodnim pjesmama i sakupiti različite organske materijale za radionicu koja je uslijedila dan kasnije. Vrlo uzbudljivo iskustvo i vrhunac dana bio je posjet poznatom Grand Bazaru, najvećoj istanbulskoj natkrivenoj tržnici s tradicionalnim turskim proizvodima, kao što su ćilimi, proizvodi od kože, svileni šalovi, marame, keramika, sapuni, čajevi, kava, turski kolači i slatkiši. Zadnja palača koju su posjetili bila je Topkapi u kojoj je stolovao Sulejman Veličanstveni. U brojnim zgradama palače nalaze se otmjene odaje, bogato ukrašen namještaj, posuđe, nakit i raskošna odjeća brojnih sultana i sultanija.
Posljednji dan mobilnosti provele su u raznim aktivnostima. Ambasadorica GameHube Thinkinga Bahar Kazik Meyer govorila je o gemifikaciji i primjeni metode učenja pomoću igara u obrazovanju. Predstavnice instituta Innopark iz grada Konye govorile su o identifikaciji STEM-a u svakodnevnom životu i učenju te kako integrirati stvarne STEM probleme u školske lekcije. Turski tim predstavio se prezentacijom „Vještine i škole 21. stoljeća u STEAM-u“. Učenice su sudjelovale u nastavi znanosti u jednom od turskih razreda, upoznavajući školski sustav, metoda rada i udžbenike. Na radionicama naučile su kako napraviti jednostavan kompost koji se može primijeniti i u vlastitim vrtovima. Dan je završio podjelom certifikata i završnim pozdravom s domaćinima.
Novostečena obrazovna iskustva koja će primjenjivati u daljnjem obrazovanju, upoznavanje s materijalnom i kulturnom baštinom jednog od najvećih i najneobičnijih gradova na međi Europe i Azije, te prekrasna prijateljstva, uspomene su koje će sudionice ove mobilnosti doživotno pamtiti.
Božićna eko radionica u Tinker Labsu
Učenici 8. b razreda s razrednicom Ivanom Banek posjetili su u srijedu 11. 12. 2024. Tinker Labs....