U rujnu 2024. godine, učenici produženog boravka započeli su eTwinning projekt „A world of Kindness“. Cilj projekta „A World of Kindness“ je potaknuti ljubaznost, empatiju i suosjećanje kod učenika u dobi od 7 do 11 godina. Kroz zanimljive aktivnosti učenici su učili kako biti ljubazan prema sebi, svojim obiteljima, životinjama, starijima te siročadi ili djeci u nepovoljnom položaju. Projekt će završiti završnim proizvodom koji će prikazati putovanje učenika u stvaranju ljubaznijeg svijeta. U projektu su sudjelovali učenici iz Turske, Rumunjske, Grčke, Cipra, Moldavije, Gruzije i Hrvatske. U sklopu zajedničke teme, učenici su radili na nekoliko aktivnosti:
- Naša prva aktivnost bila je kreiranje loga projekta. Nastavili smo u kreativnom smjeru te smo kao sljedeću aktivnost osmislili i kreirali poster projekta.
- Jedan od zadataka bio je istražiti umjetnost „točkanja“, odnosno može li se crtanjem točkica stvoriti priča ili likovni radovi. Učenici su sudjelovali u online sastanku s autorom knjige The Dot (Peter H. Reynolds) te su se kasnije i sami okušali u stvaranju umjetnosti točkicama. Učenici su učili što to znači „vođenje brige o sebi“ te su međusobno dijelili savjete o tome kako biti ljubazan sam prema sebi.
- Razgovarajući o superjunacima i njihovim moćima, učenici su otkrili koje bi moći željeli imati. Uz pomoć umjetne inteligencije i aplikacija Chatter Pix i LightX, učenici su se transformirali u superjunake te objasnili svoje moći.
- U sklopu Europskog dana jezika 2024. snimili smo video s nekoliko izraza na hrvatskom jeziku i poslali ga učenicima s Cipra. Oni su nam zauzvrat poslali svoje izraze, koje smo uvježbali i snimili. Ovaj je zadatak učenicima bio jedan od najdražih!
- Zajedničkim trudom, učenici su osmislili i napisali kolaborativni akrostih i proveli dan na školskom dvorištu, gdje su prikupljali prirodne materijale. Svaki učenik je oblikovao prvo slovo svog imena te slovo koje predstavlja naš zajednički akrostih. Ovaj projekt potaknuo je kreativnost, suradnju i ljubav prema prirodi, dok su učenici kroz igru i timski rad učili važnost zajedništva.
- Sljedeći zadatak bio je „Zimski praznici očima djece – izložba umjetnosti“, gdje su učenici izrazili svoje doživljaje praznika kroz kreativne radove. Također, izradili su i poslali novogodišnje čestitke, dijeleći sretne želje s prijateljima iz projekta.
- Povodom Dana sigurnijeg interneta, učenici su bojali tematske bojanke, razgovarali o važnosti sigurnosti na internetu te sudjelovali u kvizu o internetskoj sigurnosti. Također, igrali su igru Interland, koja im je pomogla naučiti kako se sigurno ponašati na mreži.
- U aktivnostima vezanim uz obitelj, učenici su razgovarali o tome kako najviše vole provoditi vrijeme s obitelji i koje su im najdraže aktivnosti, poput zajedničkog kuhanja, igre i odlazaka na izlete. Također, podijelili su iskustva o tome pomažu li u kućanskim poslovima, kao što su čišćenje, pranje posuđa i briga za kućne ljubimce, te su istaknuli koliko im je važno vrijeme provedeno s voljenima.
- Učenici su razgovarali o tome kako brinu o okolišu, a zatim su odigrali kviz o zaštiti okoliša. Kroz aktivnosti poput sadnje i brige o vrtu, te izrade hrane za ptice, pokazali su svoju pažnju prema prirodi i važnost očuvanja okoliša. Koristeći AI tehnologiju, odigrali smo puzzle i igru “Spoji parove” vezanu uz recikliranje. Kroz te aktivnosti, učenici su na zabavan način učili o važnosti pravilnog odvajanja otpada i zaštiti okoliša.
- U sklopu aktivnosti „Ljubaznost za djecu“, učili smo osnove znakovnog jezika i gledali video zapise o autizmu, Down sindromu te djeci s posebnim potrebama. Razgovarali smo o izazovima s kojima se suočavaju, a kako bismo im pomogli, organizirali smo humanitarnu akciju i donirali igračke i odjeću djeci u udrugama koje brinu za njih.
- Jedna od posebno lijepih aktivnosti bila je izradila mandala, koje su učenici uz ostale crteže poklonili korisnicima Doma za starije i nemoćne osobe Varaždin. Prilikom posjeta, za korisnike smo pripremili nekoliko pjesmica, a tijekom posjeta razgovarali smo o igrama njihovog djetinjstva te ih uspoređivali s igrama koje učenici igraju i danas.
- Aktivnosti vezane za Valentinovo proveli smo kroz dvije radionice. Uz pomoć prezentacije, učenici su učili o radu umjetnika Wassilyja Kandinskoga, istražujući njegove apstraktne radove i povezivanje boja s emocijama. Nakon toga, kreirali su vlastite umjetničke radove inspirirane njegovim stilom, izražavajući ljubav i prijateljstvo kroz boje i oblike. U drugoj radionici učenici su se okušali u izradi origami srca od salveta. Uz mnogo truda i strpljenja, učenici su ponosno svoje radovi nosili kući.
Kako nam je bilo tijekom navedenih radionica, kao i svi završni radovi, video zapisi i online igre, mogu se pogledati na poveznici.
Ovaj projekt ima dugoročan cilj – razvijanje aktivnog građanstva među učenicima i njihovim obiteljima te jačanje njihovih društvenih, intrapersonalnih i interpersonalnih vještina. Istovremeno, učenici će učiti o vrijednostima, razvijati digitalnu i medijsku pismenost, učinkovito koristiti jezik i postajati izražajni i emocionalno inteligentni građani 21. stoljeća.
Širenjem ljubaznosti, empatije i suosjećanja, zajedno stvaramo sretniji i zdraviji svijet!
Učiteljica Anja Hrain i učenici 1. i 4. razreda u produženom boravku