Kontakti

Obrasci

Jelovnik

Raspored

Zvono

Natječaji

Projekt sCOOLFOOD

by | 4. srpnja 2024. | Projekti

Završetkom školske godine u našoj je školi završio zanimljiv i koristan međunarodni projekt koji se provodio cijelo drugo polugodište u trećem b razredu pod vodstvom pedagoginje Valentine i učiteljice Suzane.

Projekt sCOOLFOOD dio je međunarodnog programa Činimo dobro otiskom srca.
Nazivi tema provedenih aktivnosti su: Učim birati što jesti, Kvalitetna hrana: dobra, hranjiva, čista i pravedna, Hrana kao proždrljivac, Jedi pravedno, Etiketa govori, Za ručkom u vrtu, Otpad od hrane, Uzroci otpada, Metode skladištenja i konzerviranja hrane i Oznake proizvoda.

Projekt nas je na zanimljiv način naveo da više razmišljamo i osvijestimo kakvu hranu jedemo, kojeg porijekla je hrana koju biramo, što piše na etiketama proizvoda, je li pravedno proizvedena ili su u nastanku proizvoda iskorištavana djeca i odrasli koji su minimalno plaćeni. Istraživali smo i uspoređivali lokalne proizvode i industrijski proizvedenu hranu te se samim time upoznali s načinom prirodnog i eko uzgoja hrane kako u vrtovima svojih ukućana i školskom vrtu tako i na primjeru Recikliranog imanja ZMAG u Dubrancu.

U školskom vrtu djeca su sadila luk i češnjak te presađivala začinsko bilje, a kod kuće su s roditeljima uzgojili klice (klice su najbolja hrana koju možete sami uzgojiti) kao dodatak salatama i sendvičima.

Također su održane radionice pripreme zdravog doručka kako bi potaknuli djecu na jednostavan, prirodan,kvalitetan i hranjiv doručak.

Bilo je puno kušanja, uspoređivanja hrane i ocjenjivanja doživljaja hrane te su učenici na konkretnim primjerima zaključivali koja je hrana kvalitetnija i zdravija za njih i naučili objasniti zašto. Uočili su da se u Hrvatskoj, svijetu, a i u našoj školi baca puno hrane.

Uz pomoć roditelja ispunili su anketu o tome koji su uzroci bacanja hrane u kućanstvima kako bi osvijestili navedeni problem i pronašli načine smanjenja otpada od hrane.

Učenici su naučili da se višak hrane može pravilno iskoristiti praveći džemove,pekmeze, namaze, umake, smrzavanjem hrane u zamrzivaču, iskorištavanjem preostale hrane za neki drugi obrok te dijeljenjem viškova hrane kućnim ljubimcima.

Tijekom projekta održane su radionica dječjeg fitnessa, posjet Recikliranom imanju te radionice Održive navike u prehrani i Održive navike u komunikaciji. Voditeljice projekta su također bile na studijskom putovanju u Sieni, u pokrajini Toskana gdje su se u tamošnjim osnovnim i srednjim školama te u Fondaciji Monte dei Paschi di Siena mogle uvjeriti u provođenje, važnost i primjenu projekta diljem škola u Italiji.

Vrijednost provedenog projekta je u tome da se djeci približi način uočavanja održivosti i samodostatnosti u kvalitetnoj prehrani, pravilnim i zdravim odnosom prema hrani, redovitom bavljenju tjelesnim aktivnostima neophodnim za razvoj djece te u primjeni pravilne, asertivne komunikacije između djece.

Cilj je uočiti i osvijestiti djecu i roditelje o važnost vlastitog uzgoja hrane, cijeniti hranu iz vlastitog vrta, cijeniti hranu lokalnih proizvođača i kupovati lokalne proizvode.

Projekt je dio kampanje u obrazovanju kako bi se poboljšali uvjeti života ljudi diljem svijeta kako bi se izgradilo pošteno, podržavajuće i održivo društvo i kako bismo zaštitili naše tjelesno i mentalno zdravlje, zdravlje naših obitelji i našu budućnost.

Paragraf 53. Agende 2030 Ujedinjenih naroda glasi: “Budućnost čovječanstva i našeg planeta u našim je rukama. U rukama je mladih generacija današnjice koji će baklju prenijeti budućim generacijama.”

sCOOLFOOD pomaže da ova svjetiljka gori.

Fotogalerija

Pročitajte još

Virtualna šetnja

Šetnja
Video

Prošećite našom školom sa svog pametnog mobilnog uređaja, računala, tableta, neovisno o vašoj lokaciji.

Školski list

e-Dnevnik

RED BUTTON

Ova aplikacija namijenjena je svima Vama, ali je posebno prilagođena djeci i omogućuje prijavljivanje: sadržaja na internetu za koji sumnjate da je nezakonit i odnosi se na različite oblike iskorištavanja ili zlostavljanja djece.

Virtualna učionica

Poveznice na
virtualne učionice 2024./2025.

1. a 1. b 1. c
     
2. a 2. b 2. c
     
3. a 3. b
   
4. a 4. b
   
5. a 5. b 5. c
     
6. a 6. b 6. c
     
7. a 7. b
   
8. a 8. b 8. c
     
Skip to content