Kontakti

Obrasci

Jelovnik

Raspored

Zvono

Natječaji

Kontakti

Obrasci

Jelovnik

Raspored

Zvono

Natječaji

Provedeno istraživanje o klimatskim promjenama među učenicima eTwinning projekta

by | 30. prosinca 2024. | Projekti

U sklopu eTwinning projekta Climate Champions: Literacy for a Sustainable Future koji okuplja učenike iz Hrvatske, Portugala, Španjolske, Italije, Poljske, Rumunjske, Turske, Gruzije i Jordana, učiteljica Željka Hutinski, koordinatorica projekta provela je istraživanje među učenicima kako bi stekla uvid u njihovo znanje i stavove prema klimatskim promjenama. Učenici su sudjelovali u anonimnoj anketi koju je ispunilo 105 učenika, a rezultati su pokazali zanimljive uvide u razinu svijesti i ponašanja mladih u vezi s ovim globalnim izazovom.

Ključni rezultati ankete

  1. Poznavanje pojma klimatskih promjena
    94% učenika je izjavilo da je čulo za pojam klimatskih promjena, dok samo 6% nije imalo poznanstva s tim pojmom. Ovo pokazuje da je svijest o klimatskim promjenama među učenicima visoka, što je dobar temelj za daljnje obrazovanje.
  2. Opis klimatskih promjena
    Kada su učenici trebali opisati klimatske promjene, najviše ih je označilo:
    • 32% učenika smatra da je povećanje prosječne temperature Zemlje glavni pokazatelj klimatskih promjena.
    • 26% ih je odabralo otapanje ledenjaka i porast razine mora,
    • 24% smatra da su to češći ekstremni vremenski uvjeti,
    • 14% učenika ističe promjene u migracijskim obrascima životinja i biljaka,
    • 1% nije bilo sigurno u svojoj definiciji.
  3. Uzroci klimatskih promjena
    Kad su učenici trebali odabrati uzroke klimatskih promjena, najviše njih ističe:
    • 30% smatra da je uporaba fosilnih goriva (nafta, ugljen, plin) glavni uzrok,
    • 27% učenika smatra emisije stakleničkih plinova (CO2, metan) glavnim krivcem,
    • 26% navodi krčenje šuma i promjene u korištenju zemljišta,
    • 11% smatra da su uzrok prirodni klimatski ciklusi,
    • 4% učenika nije bilo sigurno.
  4. Posljedice klimatskih promjena
    Kada su učenici govorili o posljedicama klimatskih promjena, rezultati su pokazali:
    • 29% njih primjećuje porast temperatura zraka i valove vrućine,
    • 29% smatra da je to otapanje polarnih ledenih kapa i porast razine mora,
    • 21% smatra da su to češće poplave, suše i oluje,
    • 17% navodi prijetnje biljkama i životinjama,
    • Niti jedan učenik nije naveo da nije primijetio nikakve posljedice.
  5. Uloga u rješavanju klimatskih promjena
    Kada su učenici razmatrali tko ili što ima najveću ulogu u rješavanju klimatskih promjena, najviše njih smatra:
    • 29% da su to međunarodne organizacije (npr. Ujedinjeni narodi),
    • 26% smatra da su to pojedinci i lokalne zajednice,
    • 20% misli da to trebaju biti vlade i donosioci politika,
    • 12% smatra da je to odgovornost tvrtki i industrija,
    • 11% nije bilo sigurno.
  6. Sudjelovanje u ekološkim aktivnostima
    Od učenika koji su sudjelovali u ekološkim aktivnostima, 60% je izjavilo da su se već uključili u neku akciju zaštite okoliša, dok 39% učenika nije sudjelovalo u takvim aktivnostima.
  7. Osobni doprinos smanjenju klimatskih promjena
    Na pitanje smatraju li da mogu osobno doprinijeti smanjenju klimatskih promjena, 63% učenika je odgovorilo da njihova djela mogu pomoći, dok 31% nije sigurno kako bi mogli doprinositi, a samo 4% misli da pojedinci ne mogu napraviti razliku.
  8. Briga o okolišu
    Kada su učenici ocjenjivali koliko često brinu o okolišu, 48% je odgovorilo da uvijek brine o okolišu, 44% povremeno, 6% rijetko, a nitko nije naveo da se nikada ne brine.
  9. Promjene u ponašanju za borbu protiv klimatskih promjena
    Kada su učenici razmišljali o promjenama koje bi mogli napraviti u svom ponašanju da pomognu u borbi protiv klimatskih promjena, najviše ih je odabralo:
    • 39% smatra da bi korištenje bicikla ili javnog prijevoza umjesto automobila bila korisna promjena,
    • 26% bi se trudili štedjeti energiju (isključivanje svjetla i uređaja),
    • 17% bi reciklirali otpad,
    • 14% planiraju smanjiti potrošnju plastike i vode,
    • 2% nije sigurno što mogu učiniti.
  10. Interes za temu klimatskih promjena
    Na pitanje o interesu za temu klimatskih promjena, 50% učenika je izrazilo vrlo velik interes, 45% je neutralno, dok 2% nije bilo zainteresirano.
  11. Ocjena trenutnog znanja o klimatskim promjenama
    Na pitanje o vlastitoj procjeni znanja o klimatskim promjenama, 38% učenika smatra da imaju dobro znanje, 29% smatra da je njihovo znanje vrlo dobro, 22% prosječno, a 3% smatra da je njihovo znanje loše.

Zaključak

Analiza rezultata ankete pokazuje da su učenici uglavnom svjesni klimatskih promjena i njihovih mogućih uzroka, iako postoji prostor za daljnje obrazovanje, osobito kada je riječ o konkretnim posljedicama i rješenjima ovog globalnog problema. Značajan postotak učenika (94%) čuo je za klimatske promjene, što odražava visok stupanj svijesti. Međutim, samo manji broj njih može detaljno prepoznati specifične uzroke i posljedice.

Zanimljiv nalaz je da većina učenika (63%) vjeruje da osobno mogu doprinositi smanjenju klimatskih promjena, što pokazuje pozitivan stav prema individualnoj odgovornosti. Također, rezultati sugeriraju da su učenici motivirani za poduzimanje akcije, jer mnogi od njih već sudjeluju u aktivnostima zaštite okoliša (60%).

Također je jasno da učenici najviše brinu o porastu temperature i toplinskim valovima, kao i otapanju ledenih kapa i porastu razine mora, s 29% učenika koji prepoznaju ove posljedice klimatskih promjena. Izražena je i velika zainteresiranost za temu, jer polovica učenika (50%) smatra da su vrlo zainteresirani za klimatske promjene.

Rezultati ankete također pokazuju područja u kojima učenici smatraju da mogu poboljšati svoje ponašanje, poput štednje energije, korištenja javnog prijevoza ili bicikla te smanjenja potrošnje plastike i vode. Visoka razina interesa i proaktivni stavovi prema rješavanju klimatskih promjena pružaju čvrstu osnovu za daljnje obrazovne aktivnosti u sklopu projekta.

Na temelju rezultata, sljedeći koraci trebaju uključivati pružanje učenicima dubljeg znanja o specifičnim utjecajima klimatskih promjena i načinu na koji njihova individualna djelovanja mogu dovesti do stvarnih promjena. Uključivanje učenika u lokalne i međunarodne ekološke inicijative, zajedno s praktičnim aktivnostima, bit će ključni za osnaživanje učenika da aktivno doprinosite rješenju klimatske krize.

Ovi rezultati usmjerit će daljnje aktivnosti projekta, osiguravajući da učenici ne samo da budu informirani, već da aktivno sudjeluju u inicijativama koje promiču održivost i odgovornost prema okolišu. Nastavljanjem fokusa na praktična rješenja i suradnju, projekt ima za cilj potaknuti generaciju učenika koji nisu samo svjesni klimatskih promjena, već i motivirani da naprave razliku.

Detaljna analiza rezultata istraživanja dostupna je na linku.

Pročitajte još

Virtualna šetnja

Prošećite našom školom sa svog pametnog mobilnog uređaja, računala, tableta, neovisno o vašoj lokaciji.

Školski list
e-Dnevnik
SOS 112

Ravnateljstvo civilne zaštite
Područni ured civilne zaštite Varaždin

RED BUTTON

Ova aplikacija namijenjena je svima Vama, ali je posebno prilagođena djeci i omogućuje prijavljivanje: sadržaja na internetu za koji sumnjate da je nezakonit i odnosi se na različite oblike iskorištavanja ili zlostavljanja djece.

Virtualna učionica
1. a 1. b 1. c
     
2. a 2. b 2. c
     
3. a 3. b
   
4. a 4. b
   
5. a 5. b 5. c
     
6. a 6. b 6. c
     
7. a 7. b
   
8. a 8. b 8. c
Brojilica posjeta
stats counter
Skip to content