Dana 5. prosinca 2025. održana je međunarodna radionica „Deutsch lernen mit KI“ na platformi Zoom, koju je vodila učiteljica Željka Hutinski. U radionici su sudjelovali učenici i učitelji iz svih partnerskih škola uključenih u eTwinning projekt Deutsch kreativ mit KI, a cilj je bio vježbati njemački jezik, upoznati se s načinima korištenja umjetne inteligencije u učenju te kroz interaktivne aktivnosti poticati suradnju među učenicima različitih zemalja.
Radionica je započela kratkim predstavljanjem učenika iz svih zemalja – Hrvatske, Slovenije, Turske, Grčke i Poljske, iz ukupno 15 različitih škola, koji su na njemačkom jeziku rekli nekoliko rečenica o sebi, svojoj školi i zemlji. Iz naše škole u ovom projektu sudjeluju učenici 6.b razreda koji uče njemački jezik. Nakon uvoda razgovaralo se o tome što je umjetna inteligencija i kako je koristimo u našem projektu. Učenici su putem alata Mentimeter odgovarali na pitanje zašto koriste KI i na koji im način pomaže u učenju jezika, čime su se potaknuli na razmišljanje o prednostima digitalnih alata u obrazovanju.
Jedan od najzanimljivijih dijelova radionice bilo je čitanje i gluma emoji-dijaloga iz e-knjige koju su učenici izradili tijekom studenog pomoću umjetne inteligencije. Sudionici iz različitih zemalja dobivali su uloge i zajednički čitali i glumili dijaloge, vježbajući izgovor, intonaciju i razumijevanje. Uz to su u alatu Mentimetar odgovarali i na kratka pitanja na njemačkom jeziku, čime su spontano vježbali osnovne komunikacijske strukture.
Nakon aktivnosti s dijalozima, učenici su odigrali zabavni i dinamični Kahoot kviz. Kviz je unio dodatnu energiju i motivaciju, a učenici su pokazali veliko oduševljenje ovim oblikom učenja. Na samome kraju susreta poslušali smo pobjedničku pjesmu našeg projekta, nastalu u sklopu aktivnosti iz studenoga pod nazivom Kinderrechte. Ova završna aktivnost dodatno je pridonijela osjećaju zajedništva i ponosa na zajednički rad.
U kratkoj evaluaciji radionice sudjelovalo je 45 učenika. Gotovo svi su izjavili da im se radionica jako svidjela, da su naučili nešto novo i da rado rade s umjetnom inteligencijom. Također su istaknuli da im je čitanje emoji-dijaloga bilo zanimljivo i poučno te da im je Kahoot pružio puno zabave i potaknuo ih na aktivno sudjelovanje. Rezultati ankete pokazuju da su učenici visoko motivirani te da ovakav oblik učenja pozitivno utječe na njihovu uključenost i razvoj jezičnih kompetencija.
Radionica „Deutsch lernen mit KI“ pokazala se vrlo uspješnom i korisnom za sve sudionike. Učenici su razvijali svoje jezične vještine, upoznali nove načine rada s digitalnim alatima te surađivali s vršnjacima iz partnerskih zemalja.
Radujemo se novim zajedničkim aktivnostima i uspjesima u nastavku projekta.
Željka Hutinski, koordinatorica projekta









