U tjednu od 13. – 17. listopada obilježili smo Tjedan školskog doručka. Hrvatski zavod za javno zdravstvo je u sklopu projekta Živjeti zdravo započeo s obilježavanjem nacionalnog Tjedna školskog doručka u 2020. godini kako bi podigao svijest o važnosti nutritivno bogatog doručka za svako školsko dijete. Tema ovogodišnjeg Tjedna školskog doručka bila je „Doručkom oko svijeta“. Uz prigodne aktivnosti obilježili smo također i Svjetski dan kuhara (20 .10.).
Učenici 1.a i učiteljica Mirjana Orešković razgovarali su o važnosti pravilne i raznolike prehrane, otkrivali kako hrana može biti zabavna, korisna, ali i zdrava. Jeli su raznoliku hranu u školskoj blagovaoni koju su pripremali naši vrijedni kuhari u školskoj kuhinji. Zahvalili su im na tome što svakodnevno spremaju tako ukusne i hranjive obroke. Izradili su “Zid zahvalnosti“ i na papiriće u obliku tanjura, kuhinjskih lonaca i ostalih kuhinjskih rekvizita napisali lijepe poruke za naše vrijedne kuhare. Mnoge lijepe poruke nisu stale u kuhinjske rekvizite pa su ih dodali uz crteže na njih. Zahvalili su na trudu i svakodnevnoj brizi za zdrave obroke i za zdravlje.
Učenici 1.b razreda su s učiteljicom Suzanom Kućar putem prezentacije učili o vrstama namirnica i hrani koja je zdrava i koju ulogu ta hrana ima u našem tijelu te su predlagali kombinacije hrane za zdravi doručak. Tako su zaključili da uz pečena jaja treba doručkovati pola jabuke ili male rajčice kako bi imali više vitamina i minerala za imunitet. Naučili su da trebaju uzimati mliječne proizvode (ako nisu alergični) kako bi imali dovoljno kalcija za zube i kosti. Kruh također treba biti crni, sa sjemenkama. Neki su predložili samo bananu ili jabuku uz kikiriki maslac. Bilo je zanimljivih kombinacija, a svoje su kombinacije nacrtali na papirnate tanjure te je svatko prezentirao svoj prijedlog zdravog doručka. Glavni dogovor i zaključak sata je da svaki tjedan probaju neku vrstu hrane koju nisu nikad jeli (kod kuće ili u školi) te da uz dogovor s roditeljima i sami pomognu nešto pripremiti svima kući za zdravi početak dana!
Učenici 1.c razreda su s učiteljicom Karolinom Bizek Horvat na satu Prirode i društva učili o zdravoj prehrani i upoznali se sa piramidom zdrave hrane. Zaključili su da se trebaju zdravije hraniti i jesti manje slatkiša, a više voća i povrća. Svi učenici su doma povodom Dana kruha sa svojim mamama i bakama pekli zdravije verzije kruha i kolača i primijenili sve ono što su naučili na satu Prirode i društva. Pečene kolače i peciva donijeli su u školu i na satu Glazbene kulture uz pjesmu Mlin lijepo se počastili. Na satu Hrvatskog jezika pisali su lijepe poruke za svoje kuhare i kuharice. Za kraj su na satu Matematike izradili puzzle svog zdravog doručka.
Učenici 2.a razreda i učiteljica Ružica Marčec odabrali su šetnju svijetom i saznali što se gdje jede i o tome su izradili plakat “Doručak po svijetu”. Svatko je odabrao jednu državu, nacrtao njenu zastavu i hranu te napisao što se najčešće u pojedinim državama jede.
Učenici 2.b razreda i učiteljica Jelena Horvat Horvatek uputili su se na šareno, mirisno i zabavno putovanje smišljajući zdrave, slasne i pomalo neobične doručke, npr. štuka u šlagu. Učili su koliko je raznolika hrana važna za naš rast i razvoj. Kada jedemo zdravo i raznoliko, imamo više energije i lakše učimo u školi. Uravnotežen doručak pomaže nam da budemo koncentrirani, živahni i spremni za sve izazove. Složili su se da je važno jesti namirnice iz svih skupina – voće i povrće, žitarice i proizvode od žitarica, hranu bogatu bjelančevinama, mlijeko i mliječne proizvode – jer tako tijelo dobiva sve što mu treba za dobar početak dana. Za kraj su slagali ukusne, zdrave i raznovrsne doručke od kolaž papira.
Učenici 2.c razreda s učiteljicom Lidijom Cerovčec su radili na Satu razrednika aktivnost „Na mojem tanjuru“ – kako izgleda, a kako bi trebao izgledati naš doručak te su istraživali školski doručak diljem svijeta.
Učenici 3. a razreda i učiteljica Štefica Radić obilježili su Tjedan školskog doručka izradom namaza od slanutka- humus. Mnogima je to bilo prvi puta da probaju taj namaz, bilo je malo nepovjerenja, ali nakon što su probali, uglavnom se svima svidio tako da se sve pojelo. Učenici su uz zanimljivu prezentaciju razgovarali o važnosti zdrave prehrane.
Učenici 3.b razreda su s učiteljicom Renatom Koren održali aktivnost „Moj tanjur zdravog doručka -zobena kaša“. Upoznali su zob, brašno i pahuljice na Satu razrednika, napravili zobenu kašu i dodavali sastojke pri čemu su uživali. Na satu Likovne kulture su slikali omiljeni obrok zobene kaše. Naše kuhare iznenadili su lijepim crtežima.
Učenici 3.c razreda s učiteljicom Anjom Amadori sudjelovali su u nizu aktivnosti s ciljem poticanja zdravih prehrambenih navika, razvijanja odgovornosti prema vlastitom zdravlju i razumijevanja važnosti redovitog doručka. Proveli su aktivnost „Školski doručak kroz generacije“ – učenici su istraživali prehrambene navike svojih roditelja i baka i djedova te uspoređivali kako se doručkovalo nekada i danas. Rezultate su predstavili kroz plakate, crteže i usmene prezentacije. Održali su smoothie radionicu „Naš smoothie dan“ – posjetila ih je Patrikova majka Maja Kolar i učenicima izrađivala zdrave napitke, uz razgovor o nutritivnoj vrijednosti namirnica. Majka Maja je složila i bademovo mlijeko te zdravi puding. Aktivnost je provedena u razredu u suradničkom i veselom ozračju. Proveli su i aktivnost „Doručak oko svijeta“ – istraživačko – likovnu aktivnost u kojoj su učenici predstavljali tipične doručke iz različitih zemalja po vlastitom izboru. Radovi su izloženi u učionici. Kroz sve aktivnosti učenici su pokazali veliko zanimanje, kreativnost i odgovornost u radu. Posebno su uživali u praktičnim zadacima i zajedničkim prezentacijama.
Učenici 4.b razreda su s učiteljicom Dubravkom Levatić istražili što se jede za doručak u Hrvatskoj, Mađarskoj, Sloveniji i Njemačkoj. To su nacrtali i napisali na male plakate.
Učenici produženog boravka drugih razreda i učiteljica Anja Hrain izradili su plakat zahvalnosti našim kuharima kako bi im pokazali koliko cijene njihov svakodnevni trud i ukusne obroke. Na plakatu su, uz crteže i poruke zahvale, izrazili toplinu i zahvalnost prema onima koji brinu da svaki školski dan započne i završi s osmijehom.
Učenici produženog boravka trećih razreda s učiteljicom Karlom Miljak obilježili su Tjedan školskog doručka kroz zanimljive i kreativne aktivnosti. Istraživali su što ljudi jedu za doručak diljem svijeta te su svoje spoznaje prikazali na maštovitom plakatu. Povodom Svjetskog dana kuhara, koji se obilježava 20. listopada, učenici su izradili čestitke za naše školske kuhare i tako im zahvalili na trudu i toplim obrocima koje svakodnevno pripremaju. Osmijesi kuhara i veselje učenika učinili su ovaj dan posebno lijepim i toplim.
Povodom Svjetskog dana kuhara, učenici produženog boravka 4.a i 4.b razreda s učiteljicom Anom Blažeković izradili su plakat kao znak zahvalnosti našim vrijednim kuharima. Plakat, prepun crteža i poruka, izrađen je s puno truda i veselja, a učenici su ga osobno uručili kuharima kako bi im zahvalili na svakodnevnoj brizi i ukusnim obrocima koje pripremaju.
Učenici Građanskog odgoja i obrazovanja, Mali građani (5.b) sa svojom voditeljicom Suzanom Kućar, posjetili su u srijedu prije nastave, naše kuharice Bojanu, Anitu te kuhara Krešu. Pripremili su pitanja koja su postavili našim kuharima jer ih je zanimalo koju hranu učenici najbolje pojedu, koju najviše bacaju, koliko je vremena potrebno za pripremu obroka i sl. Naši dragi kuhari su ih upoznali s time da djeca najbolje pojedu bolonjez umak s tjesteninom, čokolino i gris. Zanimljivo je da učenici predmetne nastave jako vole i salatu od tune dok mlađi učenici to baš ne vole i puno bace. Učenici su primijetili da mnoga djeca ne vole žitarice s voćem i jogurtom te su pitali može li se to promijeniti u jelovniku jer se jako puno baca ili učenici taj dan ni ne jedu ili nose svoju užinu. Kuhari su napomenuli da je naša škola u projektu Čarobna osmica te oni ne mogu na to utjecati i pozivaju djecu da uvrste žitarice s voćem u svoju prehranu. Mali građani su također saznali da je kuharima najviše vremena potrebno za slaganje sendviča i tortilja za 350 učenika dok varivo najbrže i najlakše skuhaju. Također su učenici saznali da naši kuhari vole sve jesti kao i njihovi ukućani te kod kuće često spremaju variva, gulaše, meso, povrće i salate na sve načine. Druženje i razgovor su bili zanimljivi i poučni. Učenici su zaključili da nije lako biti kuhar/ica te se učenica Sofija Kućar u ime svih učenika zahvalila na njihovom trudu i zalaganju kako bi učenike svakog dana dočekao ukusan, svjež i zdrav obrok. Poruka učenicima je da redovito i raznovrsno jedu i pojedu školsku užinu jer je spremljena s puno strpljivosti i truda naših kuhara, a ako neku hranu još nisu isprobali neka pokušaju bar u Tjednu školskog doručka…Možda im se baš svidi!
Hvala svima na iznimnom angažmanu i poticanju zdravih navika kod djece, a našim kuharima od srca čestitamo Svjetski dan kuhara!
Pedagoginja Valentina









