U sklopu projekta Škole hrabrosti – sveobuhvatan pristup zaštiti mentalnog zdravlja djece u Hrvatskoj (Brave Schools – A Comprehensive Approach to the Protection of Mental Health of Children in Croatia), čiji je nositelj Hrabri telefon, održan je dvodnevni trening na kojem su sudjelovale ravnateljica škole Anica Vragović, pedagoginja Valentina Habunek Mrazović i učiteljica Branka Pentić. Aktivno su sudjelovale u edukativnim i interaktivnim aktivnostima usmjerenima na unapređenje školskog okruženja i implementaciju programa Škola hrabrosti.
Projekt Brave Schools traje od 1. siječnja 2025. do 31. prosinca 2026. godine, a sufinanciran je sredstvima Europske unije. Projekt također ima institucionalnu podršku pravobraniteljice za djecu, čime se dodatno naglašava važnost teme kojom se bavi.
Trening je održan u razdoblju od 16. do 18. rujna 2025. godine u Donjoj Stubici, u prostoru Termi Jezerčica. Tijekom ta dva dana, sudionici su prošli kroz niz predavanja, radionica i grupnog rada, usmjerenih na razvoj emocionalne otpornosti kod djece, promicanje suradničke komunikacije s roditeljima te izgradnju podržavajuće školske klime.
Uspješna provedba ovog treninga predstavlja važan korak u implementaciji programa Škole hrabrosti u školama te doprinosi stvaranju sigurnog i poticajnog okruženja za djecu, djelatnike i roditelje.
Tijek treninga: Trening je započeo pregledom ključnih metodičkih smjernica za provedbu programa Škole hrabrosti. Sudionici su upoznati s temeljnim principima pristupa koji potiče razvoj emocionalne otpornosti, samopouzdanja i međusobnog poštovanja kod djece. Poseban naglasak stavljen je na prilagodbu metoda uzrastu djece te na osjetljivost prema specifičnim potrebama pojedinih skupina. U nastavku su predstavljene ključne radionice koje čine program Škole hrabrosti. Svaka radionica bila je prezentirana kroz ciljeve, očekivane ishode i prijedloge aktivnosti. Sudionici su pritom dobili prateće materijale te su imali priliku postavljati pitanja i raspravljati o mogućnostima primjene u vlastitom profesionalnom kontekstu. Kroz rad u manjim grupama, sudionici su razvijali prijedloge aktivnosti usmjerenih na jačanje suradnje između škole/organizacije i roditelja. Svaka je grupa osmislila niz konkretnih aktivnosti koje će biti objedinjene u zajednički katalog, s ciljem implementacije u narednim fazama projekta. Nakon grupnog rada, uslijedile su prezentacije prijedloga aktivnosti. Završna diskusija omogućila je dodatnu razmjenu iskustava i doradu predloženih ideja, čime se dodatno povećala kvaliteta i primjenjivost predloženih aktivnosti. Trening je zaključen evaluacijom u kojoj su sudionici podijelili dojmove, istaknuli korisne aspekte edukacije te predložili poboljšanja za buduće treninge. Opći dojam bio je izrazito pozitivan, a posebno je naglašena važnost ovakvih susreta za razmjenu znanja i osnaživanje profesionalnih kapaciteta. Trening je uspješno proveden te su postavljeni ciljevi u potpunosti ostvareni.
Sudionici su ojačali svoje kompetencije za provedbu programa Škole hrabrosti.