Međunarodni eTwinning projekt Climate Champions: Literacy for a Sustainable Future uspješno je priveden kraju nakon osmomjesečne suradnje škola iz Hrvatske, Poljske, Italije, Španjolske, Rumunjske, Turske, Gruzije, Jordana i Portugala. Projekt je okupio učenike i učitelje u zajedničkoj misiji podizanja svijesti o klimatskim promjenama i važnosti klimatske pismenosti, potičući ih na istraživanje, razmjenu ideja i aktivno sudjelovanje u oblikovanju održive budućnosti.
U projektu su sudjelovali učenici 8. a i 8. b razreda naše škole, uz podršku učiteljica Ivane Banek i Željke Hutinski, koja je ujedno bila koordinatorica i osnivačica projekta. Kroz različite etape rada, učenici su stjecali znanja o uzrocima, posljedicama i rješenjima za klimatske promjene, razvijali svoje digitalne, komunikacijske i prezentacijske vještine, te surađivali s vršnjacima iz drugih zemalja.
U početnoj fazi projekta učenici su se međusobno upoznavali kroz zajednički Padlet na kojem su dijelili svoja razmišljanja o klimatskim promjenama, ispunjavali su anketu o klimatskoj pismenosti i izrađivali prijedloge za logotip projekta pomoću alata Canva. Učitelji su se povezali na početnom online sastanku Project Kick-off Webinar na kojem su dogovoreni ciljevi i metode rada.
U prosincu i siječnju učenici su u međunarodnim timovima istraživali različite aspekte klimatskih promjena: uzroke, utjecaj na okoliš, bioraznolikost, zdravlje ljudi i gospodarstvo. Svoje su spoznaje predstavili u digitalnim prezentacijama, a stečeno znanje provjerili u online kvizu. Sudjelovali su i u kampanji Winter Wildlife Campaign, izrađujući plakate s ciljem podizanja svijesti o očuvanju divljih životinja tijekom zime, te prisustvovali online susretu Eco Holidays Webinar, gdje su razmjenjivali ideje o održivom obilježavanju blagdana.
Tijekom veljače i ožujka učenici su istraživali konkretne načine za ublažavanje klimatskih promjena – obnovljive izvore energije, održivu poljoprivredu i smanjenje emisija CO₂ – te osmislili vlastita rješenja koja bi se mogla provesti u njihovim lokalnim zajednicama. Svoje ideje predstavili su u virtualnim prezentacijama, a mnogi su ih i realizirali kroz ekološke akcije poput sadnje drveća i čišćenja okoliša. Održana je i online debata pod nazivom Can I do something? u kojoj su učenici iznijeli argumente i stavove o mogućnostima rješavanja klimatske krize. Uz to, sudjelovali su u još dva međunarodna online susreta – World Wetlands Day Webinar i International Day of Forests Webinar – gdje su razmjenjivali ideje o važnosti močvarnih područja i šuma.
U završnoj fazi projekta, tijekom travnja, svibnja i lipnja, učenici su ispunili završnu anketu, snimili videozapise u kojima su saželi što su naučili tijekom projekta i izrađivali zajedničke digitalne prezentacije s ekološkim porukama. Također su obilježili Svjetski dan pčela (World Bee Day) i Svjetski dan okoliša (World Environment Day), izrađujući poruke i plakate s ciljem osvještavanja važnosti očuvanja prirode. Svaki učenik dobio je potvrdu o sudjelovanju u projektu.
Kao završni proizvod, izrađena je e-knjiga u alatu Canva koja prikazuje sve aktivnosti, suradnju učenika i učitelja te ostvarene rezultate projekta. E-knjiga, koju je izradila učiteljica Željka Hutinski, služi kao primjer dobre prakse u eTwinning zajednici i dostupna je na poveznici.
Projekt Climate Champions: Literacy for a Sustainable Future pokazao je koliko su učenici sposobni biti aktivni sudionici u rješavanju globalnih izazova kada im se pruži prilika i podrška. Njihova znatiželja, kreativnost i predanost potvrda su da klimatski heroji već postoje među nama.
Koordinatorica projekta učiteljica Željka Hutinski