Svečanom podjelom certifikata učenicima iz 6.b (Iva Kocijan, Leona Čočić, Erin Siladi, Mila Starčević, Jakov Levačić i Ivan Pažur) te 8.c razreda (Hana Galinec, Helena Krklec, Rosa Vertuš, Lea Težak, Eva Šamarija, Tena Obad i Tara Slunjski) završen je međunarodni eTwinning projekt “Sustainable Solutions for Green World via STEAM” koji je okupio škole iz Hrvatske, Turske, Portugala i Poljske s ciljem promicanja održivog razvoja kroz STEAM pristup – znanost, tehnologiju, inženjerstvo, umjetnost i matematiku.
Projekt se provodio od veljače do lipnja 2025., a obuhvatio je niz edukativnih i kreativnih aktivnosti koje su poticale ekološku svijest, timski rad i inovativnost među učenicima.
Tijek aktivnosti po mjesecima
Veljača: Projekt je započeo upoznavanjem partnera i predstavljanjem na eTwinning platformi. Učenici su izradili uvodno predstavljanje i zajedničkim radom dizajnirali logotip projekta, čime su simbolično označili početak suradnje.
Ožujak: Održan je sastanak učitelja na kojem su podijeljeni zadaci. Učenici su izrađivali likovne i digitalne radove te igre na temu održivosti okoliša te sudjelovali u kampanji skupljanja i recikliranja starog papira- potičući pritom širu zajednicu na ekološko djelovanje.
Travanj: Učenici su izračunavali svoj ugljični otisak pomoću kalkulatora, raspravljali o mogućnostima recikliranja i izrađivali eko-proizvode od recikliranih materijala. Također su sudjelovali u STEM Discovery kampanji.
Svibanj: Fokus je bio na mini vertikalnim vrtovima – učenici su sadili biljke u recikliranim posudama, istraživali kako takvi vrtovi mogu pomoći u smanjenju emisije CO₂ te dijelili fotografije svojih radova na društvenim mrežama. Uz to napisali su kratku zajedničku dječju priču o utjecaju klimatskih promjena na prirodu, povezujući znanstvene činjenice s kreativnim izražavanjem. Također smo posjetili i Centar dr.Rudolfa Steinera u Donjem Kraljevcu gdje smo učili o održivosti.
Lipanj: Projekt je zaključen izradom zajedničke e-knjige o održivom razvoju te virtualnim sastankom učenika svih zemalja u “chat roomu” u kojem su razmijenili dojmove, raspravili o naučenom i finalizirali projektne aktivnosti.
Projekt je omogućio učenicima da razviju kritičko mišljenje, digitalne vještine i ekološku odgovornost, a istovremeno su učili surađivati s vršnjacima iz drugih zemalja. Kroz STEAM pristup, učenici su povezivali teorijska znanja s praktičnim rješenjima za stvarne probleme okoliša.Projekt je bio inicijativa za razvoj globalne svijesti kod mladih.
Voditeljica projekta u III. osnovnoj školi Varaždin, ujedno i suosnivačica, bila je učiteljica matematike Ivana Sukačić.
Projekt je dio Erasmus projekta naše škole “Climate literacy at schools via STEAM” čija je voditeljica učiteljica geografije Ivana Banek.
Sav naš rad možete pogledati na sljedećim stranicama: